Cuketová buchta s ovocem a oříšky


Inspiraci na tuto buchtu jsem našla na FB Farmářský obchod Na Hradbách  a upravila ho trochu k potřebám svým. Cuket je všude moc a ovoce ani nemluvě, tak jsem z citronové buchty udělala tak trochu perník s ovocem. A protože žmolenek na ovocných koláčích je asi každý z nás přesycen, použila jsem odlehčenější a křupavější variantu. Snad bude chutnat 😏


  • 1,5 hrnku mouky (0,5 hr. polohrubé, 0,5 hr. špaldové, 0,5 hr. pohankové)
  • 0,5 lžičky soli
  • 0,5 lžičky sody a 0,5 lžičky prášku do pečiva 
  • 1 zralý banán
  • 2 lžíce třtinového cukru (nebo podle chuti trochu víc)
  • 2 vejce (bílky vyšlehat zvlášť)
  • 0,5 hrnku oleje
  • 1 lžička perníkového koření
  • 1 hrnek strouhané cukety
Nejdříve jsem smíchala tekuté suroviny a banán, pak přisypala suché a nakonec sníh z bílků. Vše nalila do pekáčku a navrch dala meruňky. Místo klasické žmolenky jsem použila směs nahrubo nasekaných oříšků, třtinového cukru a asi lžíce kokosového oleje.
Peče se na 180°C cca 30 min. Záleží na "špejlovém testu" 😏

Dobrou chuť.
K



Žádné komentáře:

Používá technologii služby Blogger.