Čokoládový dort


V kuchyni ráda improvizuji a hraji si. Pokud mě zaujme nějaký recept a mám chuť ho vyzkoušet, ne příliš často se držím předepsaného postupu a rad. Ovšem tento dort, byl úplně jiná liga. Jednak proto, že jsem se na něj vážně těšila a nechtěla ho zkazit, a také proto, že s pečením bez lepku nemám příliš zkušeností.

A proč tento úžasný dort? Ano, hlavní roli opět hrají školní svačinky, které neustále přibývají. Tentokrát los padl na 4 už přezrálé banány. Hledala jsem nějaký recept bez mouky a vsázka na www.paleosnadno.cz se vyplatila. Lucie mi nabídla ten nej recept, který jsem hledala :-)

Mnou zvolené ingredience, ani postup se od toho Lucčina nezměnil, proto bych mohla klidně použít ctrl + c a ctrl + v, ale ten dortík opravdu stojí za tu námahu, pár řádků napsat :-)

Pokud máte chuť na něco osvěžujícího, co vám nezabetonuje žaludek, doporučuji vyzkoušet. Díky kakau je mírně hořký, ale pokud potřebujete cukr, klidně si ho dopřejte.

Jo a ještě poslední věc. Je mi jasné, že ne každý máme doma povalující se kokosové mléko a mandlovou mouku, ovšem tenhle dort stojí za to, si vše potřebné pořídit. Protože když ne teď, tak kdy jindy???

Co budete potřebovat?

125 g mandlové mouky (nebo mandlí, které si v mixéru na mouku rozdrtíte)
4 vejce
2 banány
2 lžičky kakaa
2 lžičky kypřícího prášku
2 vrchovaté lžíce kokosového oleje
(kokosový cukr - já použila 2 menší lžíce)
plechovku kokosového mléka (já použila Allnatura)
30 g vysokoprocentní čokolády

Jak na to?

Pokud nemáte mandlovou mouku, ale mandle, rozmixujte je v mixéru. Pak k drti přidejte banány, vejce, olej, kakao, prášek do pečiva a kdo chce, cukr. Vše to pořádně promixujte.

Dortovou formu si vystelte pečícím papírem, se kterým se lépe pracuje, když ho namočíte (a pořádně ho vymačkejte). Umixovanou hmotu nalijte do formy (průměr asi 20 cm) a dejte péct do trouby na 180° C po dobu 25 minut (upečení ověřte špejlovým testem :-) ).

Než se dort upeče, rozpusťte si čokoládu, můžete do ní dát lžičku kokosového oleje. Do mísy si připravte kokosové mléko (jen tu tuhou část), vlijte rozpuštěnou čokoládu a vše pořádně vyšlehejte. Směs dejte ztuhnout do ledničky.

Když máte krém tuhý, potřete jím vychladlý korpus. Můžete pak dozdobit ovocem, čokoládou, oříšky.

Nenechte se odradit neobvyklými surovinami, dort určitě vyzkoušejte a budete překvapený, jak výborný je!

2 komentáře:

  1. Musí být úžasný, rozhodně tenhle recept vyzkouším:).
    Windy pink style

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vyzkoušej. A když koukneš na www.palosnadno.cz, najdeš tam neuvěřitelnou spoustu dalších úžasných receptů. ;-)

      Vymazat

Používá technologii služby Blogger.