Jogurtová bábovka


Před nějakou dobou jsem na sáčku polohrubé mouky od @probio našla recept na bábovku. Nevím jak to máte vy, ale po zkušenostech z tehdejších "zaručeně dobrých receptů z časopisů" mám k takovýmto neozkoušeným návodům mírnou skepsi. Nicméně mi to nedalo, malý receptík vystřihla a strčila do kapsy.

Došlo na něj záhy, kdy děti donesly ze školy/školky jogurt, který se v lednici chladil tak dlouho, že vypršela expirace. Měla jsem tři možnosti - nakrmit jím slepice a tím se možná dočkat domácích vajec, udělat jogurtovou buchtu, anebo upéct bábovku z nově získaného ústřižku (mimochodem i touto cestou se jogurt může dostat ke slepicím 😁)

Prostě a jasně, recept ozkoušen, kupodivu se ujal, a protože ze školky nám posílají slušné zásoby jogurtů, jež nepřiměřeně dlouho zabírají místo v lednici, příležitostí k dalším a dalším pokusů je víc než dost.

Jogurtová bábovka:

  • 200 g polohrubé mouky (můžete míchat i se špaldovou, celozrnnou, atd.)
  • 200 g jogurtu (já dávám jeden malý kelímek a vyzkoušený mám i s příchutí, i ten chutná dobře)
  • 200 g cukru krupice
  • 100 g oleje
  • 3 vejce 
  • 1 vanilkový cukr
  • 1 prášek do pečiva
  • tuk, mouku/kokos na vymazání a vysypání formy
Postup podle původního receptu je, že se vše smíchá, vlije do vymazané a vysypané formy a dá péct na 180°C asi 30 - 40 minut.

Já dělám tu propracovanější verzi, kdy z bílků vyšlehám sníh a zvlášť utřu cukry se žloutky, přidám jogurt, olej, mouku s kypřícím práškem a nakonec opatrně přimíchám sníh. Někdy část těsta "obarvím" kakaem, jindy přisypu sekané oříšky, jak kdy jak co 😏

Vyzkoušejte, sami uvidíte.


1 komentář:

Používá technologii služby Blogger.