Recenze - Sál smrti

Sál smrti

Titul: Sál smrti
Autor: Peter May
Vydal Host

V hromadném hrobě v Šanghaji je nalezeno osmnáct znetvořených a rozřezaných ženských těl. Li je na místo činu vyslán, protože objevené mrtvoly mohou souviset se starou nevyřešenou vraždou v Pekingu. Čeká ho pohled na hrůzný zločin, jaký v Číně dosud nemá obdoby. Margaret mezitím musí čelit pochybnostem ohledně složitého vztahu s Lim. Když se po pohřbu svého otce vrátí ze Spojených států, zjistí, že jejich společný život, milostný i pracovní, může být nyní v ohrožení. Mej-Ling, zástupkyně velitele kriminálního oddělení v Šanghaji, s Lim úzce spolupracuje a podle všeho nechce zůstat pouze u toho. Jak může Margaret, „cizí ďábel“, soupeřit se ženou, která je Limu po všech stránkách blíž? Když vyšetřovatelé při pitvách odhalí strašlivé okolnosti šanghajských vražd, s hrůzou si uvědomí, že mají co do činění s nelidským monstrem. Čím déle jsou chladnokrevnému zabijákovi na stopě, tím je jistější, že se budou muset postavit nejen jemu, ale i vlastním nočním můrám.

Mám přečtený třetí díl Čínských thrillerů a říkám jupí! Peter May válí a tyhle knihy mě baví. Aniž bych spoilerovala, napíšu toto:
Li a Margaret postoupili zase o kousek dál ve svém pracovním i osobním vztahu a nenásilně tak pokračují v dalším dílu. Peter May v tomto netlačí na pilu a tak to hezky zapadá do detektivního děje a mě, jako čtenáře detektivky, to baví. Navíc nám tentokrát Li a Margaret ukáží trochu víc z jiného kouta Číny, ze Šanghaje. Člověk by ani neřekl, jaká řevnivost může panovat mezi obyvateli centrálního Pekingu a bohatým přístavním Šanghajem. V knize je o tom sice jen pár zmínek, ale zůstaly mi v paměti a přišlo mi to nesmírně zajímavé. Ano, trochu se opakuji, vím. Ale opravdu to zajímavé je! 😊
A pak tu samo sebou máme ty vraždy. Nalezená těla žen, na nichž pachatel částečně provedl pitvu. Zaživa. Brr, to je temné, děsivé. Přesto May neupadá do brakovosti, která by se maličko nabízela. Příběh vede citlivě, přesto poutavě. Taky si říkám, jestli se mnou není něco špatně, ale to, jak Margaret v tomto díle provádí pitvy a vše popisuje, mě neskutečně bavilo. Zní to divně, to si uvědomuji, ale nějaký zvláštním způsobem to probouzí zvídavost, jak tělo funguje a také obdiv k tomu, co jsou patologové vlastně schopni všechno odhalit. Jak musí dbát i na nejmenší detaily. Klobouk dolů a čtenářský palec nahoru.
Tentokrát se mi podařilo odhalit motiv ne až na konci. To se mi často nestává a asi to byla spíš náhoda. Nemyslete si tedy, že by to detektivnímu příběhu ubíralo body. Není to průhledný jako starý trenky. Čtení si, myslím, opravdu užijete.
A samozřejmě nepřijdete o hádanku od Mej Jüan. Je úžasné, jak jsou hádanky na celém světě podobné… Ale víc neřeknu.
A mimochodem víte, co to je chu-tchung? Přečtěte si čínské thrillery. 😉

Hodnocení: 4,5 💗 5