Třešňový clafoutis


Přivezli jsme si od kamaráda třešně. Krásné černé sladké třešně a bylo jich dost. Tak co s nimi? No přece francouzský třešňový clafoutis!!! Extrémně jednoduchý, vláčný, lahodný – prostě geniální letní moučník.
Správně by se třešně neměly vypeckovat. Francouzi tvrdí, že je pak aroma výraznější. Ale já je kvůli dětem vypeckovala.
Je nasnadě, že recept není můj, koluje po internetu na mnoha stránkách už roky. Já osobně clafoutis poprvé ochutnala v jedné naší místní kavárně. Pokud budete googlovat, najdete ho v drobných obměnách.
Já mám vyzkoušený tento:

Potřebujete:
třešně (lze použít čerstvé, nebo macerované v třešňovici)
100 g hladké mouky (lze použít i mandlovou)
1 vejce + 3 žloutky
70 g krupicového cukru (já použila hnědý nerafinovaný)
70 g rozpuštěného másla + trocha na vymazání formy
150 ml 12% smetany
150 ml mléka
zrníčka z vanilkového lusku nebo vanilkové aroma
trochu citrónové šťávy
špetka soli
(mandlové lupínky)
V míse vymíchejte dohladka prosátou mouku, cukr, sůl, vejce, žloutky, citrónovou šťávu a zrníčka z vanilky nebo vanilkové aroma. Následně do směsi vmíchejte rozpuštěné máslo, smetanu a mléko. Znovu vymíchejte dohladka.
Koláčovou formu vymažte máslem a dno posypejte trochou cukru, udělá to krustičku. Poklaďte formu třešněmi a zalijte připravenou směsí.
Já ho ještě navíc posypala mandlovými plátky, protože je viděla dcerka ve spíži a trvala na nich.
Pečte cca 35 minut při 170 - 180 °C dle vaší trouby.

Vidíte je to rychlé a snadné. A tuze dobré!!!

Žádné komentáře:

Používá technologii služby Blogger.