Recenze - Pomsta


Titul: Pomsta
Autorka: Val McDermidová
Vydalo nakladatelství BB/art s.r.o.

Existuje sériový vrah, jenž policejnímu profilerovi Tonymu Hillovi dokáže nahnat strach až do morku kostí. Už pouhé jméno Jacko Vance mrazí všechny, co s ním přišli do styku. Do Tonyho života se tento sériový vrah už jednou významně zapsal. Sériový vrah, který svou krutostí překonává všechny ostatní.
A teď se Jacko Vance vrací. Ještě vyšinutější a mazanější než dříve, hnán zničující touhou pomstít se Tonymu a vrchní inspektorce Carol Jordanové za roky, které jejich přičiněním strávil ve vězení.
Tony netuší, kdy a kde Jacko udeří. Ví jen, že kvůli němu pocítí víc strachu než kdy předtím – a že se mu Vance pokusí zničit život způsobem, jaký by si ani nedokázal představit...

Pomstu jsem viděla u kamarádky, která má taky ráda detektivní thrillery a trošku krváky. Po přečtení anotace bylo jasné, že si ji musím co nejdříve přečíst. Zvrhlý inteligentní bezskrupulózní vrah, který chystá krutou pomstu… to prostě láká! 😇
Pomsta je již sedmý díl ze série Tony Hill / Carol Jordanová (psycholog-profiler / policejní vyšetřovatelka). V tomto případě mi vůbec nevadilo, že jsem nečetla předchozí díly. Tento příběh je v podstatě osamostatněný a ucelený a navíc pozvolné vyprávění vše důležité odhalí a objasní. Čtenář se alespoň mezi postavami a jejich vazbami neztrácí.
Z počátku se dozvíme, že v base sedí velmi inteligentní psychopatický sériový vrah, který býval televizní a ještě dříve sportovní hvězda. Zločinec, který oplývá talentem manipulace s lidmi a již mnoho let pracuje na tom, jak z tohoto vězení uprchnout a krutě se pomstít všem, kteří se podíleli na jeho zatčení, či ho v jeho očích nějak zradili. Dle očekávání se útěk samozřejmě podaří a protože coby bývalá celebrita má na zahraničních kontech ukrytou obrovskou sumu peněz, zdá se, že pomstě nic nestojí v cestě a čtenář se tam může těšit na promyšlenou, drsnou devastující pomstu. To alespoň vrah dobrých pár desítek stran slibuje! 😂
A aby toho nebylo málo, v době, kdy je Jacko stále ještě za katrem, policie začíná nalézat těla zavražděných prostitutek. Ty mají na těle vždy vytetované slovo „moje“ a je tak nabíledni, že se čtenář může těšit na dvě vrahounské dějové linky.
Za mě je důležité slovo těšit se. Já se pořád těšila a bylo jako u Cimrmana. Tedy, že prvek očekávání střídá prvek zklamání. Já nevím, asi jsem už zmlsaná, ale když ta anotace tak lákala! Nicméně za sebe mohu říct, že kdyby anotace byla vlažnější, knížku bych si mnohem více užila. Příběh vůbec nebyl špatný, bavil mě, ale zas tak krutá pomsta se podle mě nekonala a druhý, po svobodě pobíhající vrah, se mohl buď úplně vypustit, nebo naopak autorkou více rozepsat.
Další věc, která mě tak trochu zklamala, byla samotná práce profilera Tonyho. Nemohu si pomoct, ale po tom, co jsem četla Psychiatra od Caleba Carra, kde byla počáteční práce profilerů docela pěkně popsána a bylo jí věnováno hodně prostoru, mě Tonyho analýza druhého skrytého vraha moc neuspokojila. Přišlo mi to takové plytké, zbrklé, pořádně nepromyšlené. To bylo pořád „nevím, nevím“ a najednou tu máme vrahův psychologický obraz (ačkoliv neříkám, že výsledek byl mylný).
Hlavní postavy mě ale v podstatě bavily a udržovaly mě při chuti číst dál, ani děj se nevlekl jak týden před výplatou a to jsou jistě pro knížku plus.
Takže když opomenu zejména nafouklou přehánějící anotaci, která podle mě zcela neodpovídá obsahu knihy, tak mohu s klidem říct, že to byla slušná detektivka.

Hodnocení: 3 💗 z 5

Žádné komentáře:

Používá technologii služby Blogger.