Recenze - Hořící stromy

Titul: Hořící stromy
Autorka: Kristina Ohlssonová
Vydalo Nakladatelství KNIHA ZLÍN

Několik dní před maturitou záhadně zmizí mladík Lukas. O tři týdny později je nalezen těžce zraněný a od té doby trpí částečnou ztrátou paměti. Je už třetím člověkem, který zmizel podobným způsobem, on jediný se však vrátil. Jeho bývalá dívka a spolužačka Fanny, dcera souseda Gunnara, takové štěstí neměla.
Nyní se Lukas po deseti letech vrací do rodného města. Policii se stále nepodařilo odhalit, kdo stojí za záhadnými zmizeními, která vždy ohlašuje hořící strom. Soused Gunnar se nedokáže smířit s pomyšlením, že záhada nebude možná nikdy rozluštěna, a je přesvědčen, že klíčem k ní je právě Lukas.
Ve stejnou dobu se na starobylou faru s neblahou pověstí nastěhuje mladá dvojice Anna a David. Ovzduší domu citlivou Annu nesmírně zneklidňuje. Poté, co najde v trávníku v zahradě zapíchnutý železný kříž, jí dojde, že jim někdo chce uškodit. Navzdory riziku, že ji všichni budou považovat za nepříčetnou, se pokusí zachránit sebe i Davida. Na to je však už zřejmě příliš pozdě… a pak v jejich zahradě vzplane strom.

A zase jedna thrillero-detektivní kniha, kterou lze doporučit. Proč? Je to bezvadná odpočinkovka, která má dobrý start a od třetiny děj frčí jak na horské dráze. Je to solidní thriller s prvky duchařiny, která možná není tak úplně duchařina. Nebo co se to na té staré faře u všech všudy děje? To se dočtete. 😊
Na knize se mi líbilo, že se autorce podařilo udržet dobré tempo, které mám u thrillerů ráda. Postavy jsou uvěřitelné, žádný neohrožený super hrdina, který sám vše a ihned vyřeší a který navíc snadno vyvázne z beznadějné situace. Trošku mi vadila práce policie. Přišlo mi, že hraje tak trochu druhé housle a že vyšetřování je vedeno trochu laxně, což by u detektivní zápletky úplně nemělo být. Ale možná je to jen můj dojem.
Nicméně další aspekt, který se mi na knize líbil, byla posedlost otce stále nezvěstné dcery přijít na kloub tomu, co se mohlo přihodit. Myslím, že se autorce podařilo vystihnout zoufalost, neklid a neutuchající naléhavou potřebu vše v sobě nějak uzavřít. Stejně tak postava Lukase a jeho neklid pramenící ze ztráty paměti a zažitého traumatu mě velmi bavila. Tato dvojice samozvaných amatérských vyšetřovatelů a jejich následné pátrání udávaly knize grády a mě zajímalo, co (a zda vůbec něco) opravdu odkryjí.
Četla jsem také názory, že Hořící stromy nepatří mezi top knihy této autorky. A pokud je to pravda, tak se velice těším na její další dílo. Hořící stromy se totiž velmi pěkně četly. Myšlenka zlověstného hořícího kříže, který předznamenává zločin, se mi líbila. Při večerním čtení vše působilo příjemně strašidelně a záhadně. Přiznám se, že jsem dlouho neodhalila pachatele a jednu hvězdičku také ubírá lehká překombinovanost ke konci knížky. Ale to se dá příběhu odpustit, protože mě nenudil, vzbuzoval emoce i potřebu dedukovat. :-) Osobně také kladně hodnotím záběr, který samozřejmě nemohu rozvádět.

Hodnocení: poctivé 3 💗 z 5