Recenze - Bílé kosti


Titul: Bílé kosti
Autor: Graham Masterton
Vydavatelství Host

Jednoho deštivého listopadového rána se na Meagherově farmě najdou kosti jedenácti žen.
V této části země jsou neoznačené hroby běžné. Tyto kosti však byly pohřbeny už roku 1915, dlouho před novodobými konflikty a nepokoji v Irsku. A co víc, zdá se, že pachatel odvedl velice pečlivou práci. Ženy byly nejspíš zaživa staženy z kůže.
Komisařka Katie Maguirová z Corku je na mrtvá těla zvyklá. Ale tohle je úplná řezničina. Její tým je přesvědčen, že jen mrhají časem, že nemá cenu se zabývat zapomenutými vraždami. Avšak Katie je rozhodnuta pomoci obětem ke spravedlnosti.
Pak se ztratí mladá americká turistka a její kosti, důkladně zbavené masa, jsou nalezeny na stejné farmě. Katie se bude muset vypořádat nejen s dávnými zločiny, ale i s jejich hrůznou ozvěnou v přítomnosti. Podaří se jí vyřešit rituální vraždy spáchané před desítkami let, než brutální vrah udeří znovu?

Detektivky z Anglie, Skotska nebo Irska jsou moje srdcovky. Většinou nesází tolik na brutalitu zločinu, superinspektory a senzaci, jak to často vídám u severské krimi. Spíše dávají vyniknout prostředí, atmosféře, jisté syrovosti, dešti a tamnímu vlhku, které ovlivňuje psychiku lidí, a to vše bývá zabaleno do pro čtenáře zajímavé vraždy a vyšetřování jejího pachatele a motivu.
Bílé kosti jsou zasazeny do Corku, který jsem před lety navštívila. A tak vyšetřování, které mě zavedlo na místa, kde jsem skutečně chodila, přidalo na mém kladném subjektivním hodnocení. Ale i pro čtenáře, který v Irsku nebyl, kniha neztrácí na zajímavosti a čtivosti.
Hlavní vyšetřovatelka komisařka Katie mi byla velmi sympatická a bavila mě i její osobní příběhová linka. Být u toho, když příběh vedl k vyjednávání s místními ganstery i druhořadnými lotry, mě nesmírně bavilo a úplně jsem dokázala cítit zločineckou atmosféru s jejími zvláštními mravními kodexy.
Vrah samozřejmě zůstává skryt až do samého konce, ačkoliv čtenář sleduje jeho kroky a činy. Co u mě srazilo půl hvězdičky, byl fakt, že jsem vraha odhalila cca před poslední třetinou knihy, což se mi běžně nestává a raději bývám překvapena. Plusové body ale kniha získává díky propojení zločinu a místních pověr a legend. Nemohu si pomoct, ale myslím, že tohle do Irska prostě patří a čtenář, který má rád tajemno si přijde na své. Navíc děj je svižný a kniha podle mě nemá hluchá místa.
Bílé kosti coby start knižní série se velice povedl. Doporučuji ho všem, kdo má rád vraždu spojenou s mystičnem a to vše pod zamračeným irským nebem.

Hodnocení: 4 💗 z 5

Žádné komentáře:

Používá technologii služby Blogger.