Má variace na Chilli con carne


Toto je taková moje variace na Chilli con carne. Protože na pravé Chilli nejsem úplně odborník a nikdy jsem nestudovala, jak se toto jídlo připravuje a bez čeho se to pravé Chilli con carne neobejde. Připravuji si svou verzi. Je od té původní určitě strohá, ale díky tomu ultra rychlá a na chuti jí to určitě neubírá.

Kdysi jsem Chilli con carne jedla na pracovním vánočním večírku a věděla jsem, že to je přesně to jídlo, co chci jíst znovu a znovu. Ale jak to tak někdy bývá, z hlavy se to za tu noc vytratilo a prazážitek se vynořil až jednou, kdy už jsem nevěděla co vařit a vše bylo tak okoukané a fádní.

Našla jsem na netu několik bomba receptů a každý byl ten zaručeně nejlepší a pravý, jenže všude byl seznam surovin jako náš nákupní na celý měsíc a z postupu přípravy by se dal natočit celovečerák. Z toho všeho mi v hlavě uvízlo jen to nejdůležitější - mleté maso, fazole, kukuřice a koření. No, je fakt, že nic moc, ale světe div se, když jsem sehnala směs toho správného koření na Chilli con carne, najednou ta míchanice předchozích ingrediencí začala oživovat už dávno zapadlé vzpomínky.

Jak na to podle mého?

  • den předem namočené a potom uvařené fazolky - ideálně adzuky, nebo jim podobné
  • cibule
  • mleté maso - ideálně hovězí
  • plechovka kukuřice
  • plechovka rajčat a nebo čerstvé
  • sůl, pepř a směs koření na Chilli con carne

Na oleji osmažíme cibulku a pak přidáme maso. Vše restujeme tak dlouho, až se zdá, že je maso hotové. Přidáme rajčata, fazole i s trochou vody, ve které jsme fazole vařili a přisypeme přiměřené množství kukuřice. Vše necháme pár minut společně dusit a ke konci dochutíme kořením, solí a pepřem. (Pokud je potřeba zahustit, volila bych kukuřičný škrob v troše vody. Mouku spíš ne.)

Poměr masa, fazolí a kukuřice je na vás. Být po mém, dělám skoro bez masa a úplně bez kukuřice, ale děti zase kukuřičku milují a muž to maso prostě musí mít ;-)

Fazole můžete použít i v konzervě, klidně i v rajčatové omáčce, dodá to jídlu zase jinou chuť, ovšem otázka je, jak dalece se to přiblíží původnímu záměru.

Jako koření lze použít směs, kterou vyrábí tuším Kotányi a nebo skvěle poslouží i sladká/pálivá mletá paprika a římský kmín. 

K.














Žádné komentáře:

Používá technologii služby Blogger.