Brokolicové placky (bez lepku)

Jestli máte rádi brokolici a hledáte nějakou nenásilnou alternativu k pečivu, zkuste tyto placky. Jak už to u mých receptů bývá, ani v tomto nehledejte žádnou složitost.

Nechala jsem se inspirovat instagramem. Na účtu @jsemlowcarb byl zveřejněn příspěvek od @lenikralickova. Nápad zeleninových placek mě skutečně dostal a nedalo se jinak, než vyzkoušet😁

Jsou celkem křehké, ale nerozpadají se, proto se na ně dá natřít pomazánka (já v té době měla Fazolovo-olivovou), položit avokádo nebo šunka. Určitě jsou vhodné jako svačina, ale troufnu si říct, že pro někoho mohou být i ideální snídaní.

Z větší části jsem postupovala podle originálního receptu, ale drobné úpravy prostě byly. Tady je moje varianta:

Co budete potřebovat:

asi půlku brokolice 
3 vejce
půl hrnku rozmixovaných mandlí
1/4 hrnku lněného semínka (v originálním receptu je lněná mouka, placky budou jemnější)
1 PL psyllia
špetka soli


Nejdřív jsem si naivně myslela, že když nasypu lněná semínka do svého nevýkonného mixéru, získám mouku. Haha. Po asi minutovém kolotoči lnu jsem to vzdala a všechny suroviny rozmixovala naráz. Na takovou ne příliš jemnou kaši, aby tam prostě byly vidět kousky.

"Těsto" jsem vlila na plech s pečícím papírem. Asi 1 cm vysokou placku jsem pekla v troubě na 175 °C asi 20 - 25 min.

Potom nakrájela na "chlebíčky" a skladovala v lednici.

Do směsi můžete přidat i kopřivy, špenát, medvědí česnek - co vás napadne.


1 komentář:

  1. Také Leni sleduji a mívá moc hezké talíře plné dobrot :) Zajímavý recept, už dlouho se odhodlávám, že zkusím psylium, zatím jsem si ho ale lenoch nekoupila :D

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat

Používá technologii služby Blogger.