Recenze - Štěstí je zadarmo


Titul: Štěstí je zadarmo
Autorka: Michaela Klevisová
Vydalo nakladatelství Motto

Kamila rozpoutala válku se svými příšernými sousedy. Táňa už se nemůže dívat, jak si její máma ničí život. Aneta se asi zamilovala – jenže do nesprávného muže. A Jiří se ze všech sil snaží, aby ho dcera měla aspoň trochu raději… Hlavní postavy povídek mají společný cíl: být alespoň trochu šťastnější. Na štěstí má přece nárok každý, ne? V jejich příbězích o důležitých náhodách a životních prozřeních potom sehrají roli kočičí (a někdy i psí) hrdinové…

Po Čekání na kocoura jsem si přečetla další kočkopovídkovou knihu od Michaely Klevisové, tentokrát tedy Štěstí je zadarmo. Čekání bylo pro mě neskutečně milé překvapení a kniha se mi opravdu velmi líbila. Takže jsem od Štěstí měla vysoká očekávání. A to je chyba, já vím. Ale i tak očekávání nebylo úplně zklamáním. Štěstí pro mě sice nebyla taková bomba, ale pořád je to milé a odpočinkové čtení.

Pokud hledáte nenáročnou pohodovou knížku na víkend, na dovolenou, Štěstí je zadarmo je pro to jako dělané. Tato tenká knížka se skládá z jedenácti povídek o lidech a kočkách, případně psech. Nenajdete v ní nic extra tragického nebo negativního, takže pokud chcete potěšit své srdce a netrápit se starostmi, klidně po téhle skoro jednohubce sáhněte.

Mě se ani nejvíc líbila úplně poslední povídka Cesta na sever, myslím, že asi nejlépe shrnula to, co jsem v knize hledala. Totiž že člověk má štěstí někdy opravdu na dosah ruky, jen se „vymlouvá“ na okolnosti, na málo času, na ohledy na ostatní (kteří o ně ani nestojí), na povinnosti, které ani povinnostmi nejsou. Občas je jednoduše potřeba konat hned, než bude pozdě a radovat se ze života, dokud ještě život je.

Kraťounká knížka = kratičké zhodnocení. :-)

Hodnocení: 3,5 💗 z 5

Žádné komentáře:

Používá technologii služby Blogger.