Křehký mřížkový koláč




Nejlepší recepty jsou od babičky 😊 O tom není pochyb. Tentokrát mi to nedalo a musela jsem vyzkoušet recept od paní Kettnerový. Byla to taková typická babička, v šátku, zástěře a chodila hodně shrbená. Jako dítěti mi bylo moc sympatický, že je tak malá a opravdu babičkovská. Detailně si jí už nevybavuji, ale jako památku na ní, má moje mamka slušnou sbírku jejích receptů. Každý poctivě napsaný stařeckým krasopisem. Nedalo mi to a část receptu se prostě na fotce musela objevit.

Pokud jde o mřížkový koláč, tak ten vážně miluji! Kombinace sladkého těsta a kyselé marmelády je famózní. Mřížkáč je pro mě takové „linecké kolečko na plech“ :-D
Žádné dlouhé vykecávání, zde je recept a určitě vyzkoušejte.

Recept:

·         350 g polohrubé mouky
·         1 prášek do pečiva
·         250 g strouhaných uvařených brambor
·         150 g moučkového cukru
·         1 vanilkový cukr
·         150 g tuku (já dala půl másla a půl sádla)
·         1 vajíčko
·         Citronovou kůru
·         Marmeládu (dá se použít i tvaroh, povidla, strouhaná jablka, …)

Postup:

Z ingrediencí vypracujte hladké těsto. 2/3 dejte na plech vyloženým pečícím papírem, placku potřete marmeládou. Ze zbylé 1/3 udělejte několik žížalek, které na marmeládu naskládáte do tvaru mřížky. Tak tenhle popis pracovního postupu je přímo učebnicový 😊 ale snad chápete.

Pečte v troubě na 180 °C asi 30–40 minut. 

Věřím, že se koláč povede. Já ho musela péct dvakrát po sobě, jak rychle u nás mizel.
A co vy? Také nedáte dopustit na recepty od babiček? Nebo raději ty nové, zdravé?
K


2 komentáře:

  1. Brambory do těsta? To zní zajímavě :D Ale koláč vypadá skvěle! :) Teď mám na něj hroznou chuť xD

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Právě proto, že tam byly ty brambory, musela jsem ho vyzkoušet :-) A musím říct, že je skutečně výbornej a vláčnej.

      Vymazat

Používá technologii služby Blogger.