Recenze - Čekání na kocoura


Titul: Čekání na kocoura
Autorka: Michaela Klevisová
Vydalo nakladatelství Motto

Příběhy o kočkách a jejich lidech
Alice složitě hledá cestu k dospívající dceři, Delfína už nechce být dál single, Théo těžce nese stěhování z venkova do města, malý Robin se musí smířit s rozvodem rodičů… Jedno mají všichni hrdinové společné: lásku ke kočkám. Čtrnáct křehkých příběhů o vztazích lidé, kterým autorka přezdívá „kočkaři“, vám vykouzlí úsměv na rtech a zároveň Vás dojme.

Přiznávám se, jsem zvířomil a spadám i do kategorie „kočkař“. Ale kdybych nebyla, i tak by se mi tahle knížka velice líbila. Proč?
Je neskutečně milá, ale v žádném případě není přeslazená nebo kýčovitá. Každý příběh je vyprávěn na pár stránkách, přesto má své poselství a přesah. Michaela Klevisová kočky zná, to je cítit z každé strany. Nejsou to vyčtené poučky o psychologii koček, ale roky nasbírané zkušenosti. Příběhy lidí a koček jsou velice nenásilně a uvěřitelně propojeny a každý do jednoho je pohlazením po duši. Já vím, že v životě není vše happyend, ale není špatné mít občas v ruce knihu, která ze života vyzobává situace s dobrým koncem.
Navíc mi natolik sedl autorčin styl psaní, že jsem si po dočtení Čekání na kocoura musela hned objednat její další knížku (tentokrát detektivku), abych zjistila, zda bude i tohle tak bezvadné čtení a já tím pádem objevila další českou autorku, která bude plnit police v mé knihovně. No uvidíme, nebudu předbíhat.
Zpět k Čekání na kocoura. Až budete mít chmury, nebudete se už chtít koukat na katastrofické zprávy, budou Vás štvát v práci, vezměte si do ruky Čekání na kocoura. Dostaví se úsměv na rtech a pohoda v duši. Nemusíte být velcí čtenáři, takhle knížka je spíš jednohubka. Navíc rozdělení do příběhů dává možnost číst chvilku, knihu odložit a vrátit se k ní až bude zase čas, aniž byste ztratili nit děje. Nenapadlo mě žádné mínus, které bych zde měla zmínit, byla jsem z této koupě naslepo naprosto nadšená. Takže neváhejte a Čekání na kocoura si pořiďte. :-)

Hodnocení: 5 💗z 5

Žádné komentáře:

Používá technologii služby Blogger.