Makronky

Úkol zněl jasně, upéct synům společný dort. Na tom nebylo nic složitého, jen jsem neměla jasno, jak ho ozdobit. Ptát se kluků nemělo valný význam. Každý měl jinou představu a i ta se měnila den ode dne. Hledala jsem cestu nejmenšího odporu a řekla si, že koupím pár makronek v cukrárně a ty na  pomazaný korpus naaranžuji.

Ha! Jenže v cukrárnách makronky neměli a já místo toho, abych koupila lentilky, které by naděly stejnou parádu, trvala jsem na markonkách. Vážně nechápu, proč se mě ta myšlenka držela, ale vydržela tak dlouho, až se pro mě ty sladký bobečky staly neodolatelnou výzvou.

Ovšem! Musím se zmínit o tom, že nejen že jsem makronky nikdy nepekla, neměla na to tu super silikonovou formu, ale hlavně - jen jednou v životě jsem si do makronky kousla, takže má představa o její chuti byla nulová :-( Což se časem ukázalo jako výhoda, nemohla jsem svůj um porovnávat s profíky :-)

Nemá cenu se dlouze rozepisovat, kolik odvahy jsem sbírala, jak moc se připravovala, kolik receptů pročetla. Ovšem top pro mě bylo video od Adriany Polákové pro Lidl.sk. Bylo jasné a zřetelné, proto jsem její recept použila a povedlo se.

Co budete potřebovat?

1 hrneček mandlových plátků (já použila rozmixované mandle)
1 hrneček moučkového cukru
1/2 hrnečku cukru krystal
2 bílky
potravinové barvy

Jak na to?

Připravíme si sypkou část - rozmixujeme mandlové plátky nebo mandle do co nejjemnější mouky. Pak k nim přisypeme moučkový cukr a mixujeme dál. Jakmile máme hotovo, je potřeba to všechno ještě přesít, abychom v těstu neměli velké kousky. (Já moc pečlivě nepřesívala a ty kousky mandlí mně v makronkách nevadily.)

Vyšleháme bílky do tuhého sněhu, pak přisypeme cukr krystal. Bílky jakoby zvláční a začnou se lesknout (připomíná to bílkovou zdobící hmotu na perníčky). V tu chvíli přimícháme po částech sypkou směs z cukru a mandlí. Míchat se to musí pomalu, ale trošku déle, než klasický piškot. Těsto musí jakoby téct (dobře je to vidět ve videu). Do těsta můžete přidat i potravinové barvivo.

Těsto dáme do zdobícího sáčku a děláme bobečky na pečící papír. Pokud chcete makronku jednu jako druhou, použijte silikonovou formu, anebo si na peč. papír nakreslete stejná kolečka.
Jakmile je plech plný bobečků, je potřeba s plechem pořádně bouchnout. Doporučuje se 3x, ale sami uvidíte, jak bude potřeba, protože je důležité vyhnat z makronek vzduchové bubliny.

Teď nastane ta nejdůležitější část - schnutí. Plechy s makronkami nechte schnout minimálně 40 minut. Pokud je necháte déle, uděláte jen dobře. Vršek musí zaschnout, aby makronky držely tvar, vyběhly nahoru a tím vytvořily tu typickou nožičku. Já je nechala schnout hodinu, ale bylo vedro, proto nezaschly pořádně a občas i popraskaly.

Pečeme je na 150 °C 10 - 12 minut. Hotové makronky se lepí krémem. Já použila pudinkovo-máslový, kterým jsem zdobila dort a přidala malinovou marmeládu. Ve videu je recept na krém z mascarpone, určitě se jukněte.

A výsledek? Všichni chválili a všem chutnalo. I synům, a to bylo nejdůležitější :-)



2 komentáře:

  1. Páni, ty jsi šikulka :O Já jsem teda sama makaronky nikdy nezkoušela, ale co vím od kamarádky, nic moc lehkého to není. Celkem na to nadávala :D Třeba někdy seberu odvahu. Ale byla bych na tom stejně jako ty - kupované jsem nikdy neměla :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky Míšo za pochvalu. Nemůžu říct, že to je těžký, vlastně jen vyšleháš sníh a přidáš další suroviny, jen je potřeba ozkoušet, co a jak. Ve finále to chutná jako naše klasické pusinky :-) Znáš? My je milovaly jako děti, když o Vánoce byla velká spotřeba žloutků a bílky byly vlastně k ničemu :-) Určitě vyzkoušej, je to výzva!

      Vymazat

Používá technologii služby Blogger.