Recenze - Hadohlavec

Titul: Hadohlavec
Autor: Peter May
Vydal Host

Americká patoložka Margaret Cambellová se vrací do Spojených států, kde ji však čeká kamion plný mrtvých Číňanů a konfrontace s vlastní minulostí. Pekingský detektiv Li Jen působící na čínském velvyslanectví ve Washingtonu má zjistit, proč se jeho krajané udusili v uzavřeném chladícím voze v jižním Texasu. Navíc se opět setká se ženou, která utekla z Číny i z jeho života. Společně dostanou za úkol odhalit, kdo stojí za obchodem s ilegálními čínskými imigranty, který vedl k texaské tragédii. Zjistí, že imigranti se stali nedobrovolnými přenašeči smrtícího nákladu. Li a Margaret, zápasící s démony společné minulosti, závodí s časem, aby zneškodnili biologickou časovanou bombu, která hrozí, že zničí nejen jejich budoucnost, ale i budoucnost celého lidstva.

Hadohlavec je sedmá kniha, kterou jsem od Petera Maye přečetla. A opět jsem se utvrdila v tom, že tenhle autor je skvělý. U předchozích třech dílů se mi moc líbilo, že jsou zápletka a děj zasazeny do moderní Číny. Měla jsem obavy, zda i Hadohlavec, který se odehrává v USA, bude stejně zajímavý a čtivý. Obavy nebyly na místě. Tahle kniha je skvělá. Chytla mě od začátku a sevření nepovila do konce. Děj má spád, je varující a zábavný zároveň. Peter May dokáže výborně promyslet zápletku a mistrně postupně odvíjet děj a správně dávkovat napětí. Problém ekoterorismu není jen produkt autorovy bujné fantazie. To za mě zvýšilo čtivost knihy a cítila jsem na zátylku nepříjemné mrazení. Lia Margaret mě nenudí, ještě jsem se jich zdaleka nepřejedla a těším se jejich další společné vyšetřování v dalším díle.
Zatímco v předchozích dílech byl popisován kulturní šok z Margaretiny strany, zde je cizincem Li. Bylo zajímavé pro jednou sledovat, jak si Číňan vede v Americe.
Protože jde o detektivku, nebudu už prozrazovat víc, než uvádí anotace.
Zkrátka kniha je to opět výborná. Vřele ji doporučuji všem, kteří mají rádi chytré detektivky a zajímavým námětem.