Recenze - Hippokratova přísaha

Titul: Hippokratova přísaha
Autorka: Barbara Wood
Vydala Euromedia Group k.s. – Ikar

Dramatické osudy tří přítelkyň, které se v roce 1968 setkaly v prvním ročníku na Castillově lékařské fakultě v Kalifornii. Každá z nich má svůj vysněný životní cíl. Energická a ctižádostivá Ruth chce dokázat své schopnosti otci – praktickému lékaři, který ji od dětství podceňuje, plachá Mickey, jejíž tvář hyzdí ošklivé mateřské znaménko, je rozhodnutá pomáhat lidem postiženým stejně jako ona a krásná míšenka Sondra, která nikdy nepoznala pravé rodiče, touží léčit nemocné ve vlasti svých předků – v Africe.

Z anotace, která je v knize, jsem ponechala jen prvních pár vět, protože bohužel prakticky vyzradí celý děj a to sama nemám ráda.
Pojďme k dojmům. Tahle knížka mě chytla už od prvních stran, nesmírně mě bavila. Mám ráda příběhy, které zachycují reálné životy a postavy jsou charakterizovány tak, že byste je ve svém životě také mohli potkat. Nejčtivější se mi zdála první část knihy, tedy období studia. Tato etapa života našich tří přítelkyň byla velmi poutavá a byla v krásně vykreslená dívčí sounáležitost a první otrkávání v medicínském poli. Všechny tři hlavní postavy mi byly, něčím pro ně specifickým, sympatické a byla jsem zvědavá, jak se jim dál povede.
Celá kniha
je rozdělena do šesti částí, životních období přítelkyň. Takže s nimi čtenář prožije nejen období univerzitního studia, ale také zhruba 15 let, které následovaly. Nejblíže mému srdci byla asi Sondra, jejíž životní cesta stála na silném přesvědčení a uvědomění. Mickey stála někde na pomezí a Ruth, která byla zejména hnána touhou dosáhnout uznání u svého otce, byla až příliš urputná a mě občas přišlo malinko otravné, že míří tam, kam by se za jiných okolností nesnažila dostat.
Musím přiznat, že jak měla kniha skvěle našlápnuto zpočátku, tak pak maličko na čtivosti ztrácela. Ale pořád mám na mysli čtivost, která se pohybuje mezi pocity „úžasné“ a „dooost dobré“. 😉👍 Styl autorky je čtenářsky velmi příjemný, kniha se dobře čte a drží si vysoko nastavenou laťku v míře připoutání čtenářovy pozornosti. Asi každý se snadno dokáže s některou z hlavních postav a jejími problémy ztotožnit a fandit jí do samého konce. Každá ze tří přítelkyň má totiž svá traumata, se kterými se musí nějak vyrovnat, a obtížné cíle, kterých se pokouší dosáhnout. A je čtenářsky zábavné sledovat jejich životní dráhy a jednotlivá rozhodnutí, která musí činit.
Hledáte-li knihu, která vás vtáhne do života svých postav, máte-li rádi knihy z běžného života, zajímá-li Vás medicínské prostředí, pak Vás Hippokratova přísaha bude bavit.

Hodnocení: 4 💗z 5