Dýňová polévka s cizrnovými krutony



Na tu se těším celý rok. Až uzrají dýně do té jejich oranžové krásy. Ne každý farmář umí (nebo chce) vystihnout tu pravou trhací dobu. Často třeba máslové jsou v obchodech ještě zelené a potřebují nějaký čas dozrát třeba za oknem. 

Já koupila dvě hokaido fešandy a bylo mi jasné, že polévka jim bude slušet. Ještě jsem si od "Koření od Antonína" koupila přímo dýňové koření, jak na polévky, ale i sladké pečení. Trochu mě zklamalo složení, protože polévku dělám jednoduchou a tak, aby chuť dýně vynikla, kdežto v balíčku byla směs skořice, hřebíčku, kardamonu a podobného indického koření. Ale vonělo krásně, určitě použiju do pečení, už mám v plánu sušenky :-)

Ovšem moje oblíbená chuť dýňové polévky je po dýni a tymiánu, je hustá, skoro jako kaše, ale zato bez mouky.

Takže tady je postup:

Na oleji osmažím cibulku, jakmile zesklovatí, přidám na kousky nakrájenou hokaido a chvilku společně osmažím. Zaliji vodou, nebo kuřecím vývarem jen tak, aby byla dýně ponořená. Když je dýně měkká, přidám tymián, sůl, pepř a rozmixuji to tyčovým mixérem. Výjimečně zjemním smetanou. Dál už nevařím, ona má tendenci bublat a prskat všude kde se dá.

Suprové je doplnit osmaženými dýňovými semínky a nebo vyzkoušejte cizrnové krutonky, kdy uvařenou nebo plechovkovou cizrnu dáte do mísy, mírně pokapete olejem a zasypete trochou koření (vhodná je mletá paprika, klidně i pálivá, nebo kari, tandoori masala, grilovací koření, zkrátka cokoli, co dodá chuť a barvu). Cizrnu důkladně promícháme, aby byla všechna obalená  a vsypeme na plech s pečícím papírem. Dáme do trouby asi na 180°C přibližně 10-15 min. K cizrně lze přidat i dýňová a nebo slunečnicová semínka, v polévce krásně křupou.

A jaký je váš oblíbený recept na dýňovou polévku?

K. 

Žádné komentáře:

Používá technologii služby Blogger.