Hraběnčin moučník

Každoročně se těším na podzim. Barvy listů mě kouzlují a svěží vítr je po letních vedrech příjemnou změnou. Padají ořechy, dozrávají jabka a internet se plní recepty na jablečné moučníky. Dává to smysl, jablka a hrušky jsou v sezoně, tak není problém je u sadařů koupit za zlomek obchoďákové ceny a nebo dokonce u silnice natrhat zadarmo. Také pocitově zahřívají a tělu dodají potřebné vnitřní teplo.

Letos se nám to jablkové pečení prodraží pro změnu díky máslu. Ale ani to mě nezastavilo a prostě jsem neodolala a Hraběnčiny řezy upekla.

Je to recept ze prahistorického kalendáře Frekvence 1 a byl první, který jsem si v pubertě přepsala do svého receptového sešítku.

Recept na těsto:
  • 400g polohrubé mouky (já použila celozrnnou špaldovou, proto je tak tmavý a mírně tuhý)
  • 140g moučkového cukru
  • 200g hery nebo másla
  • 4 žloutky (bílky vyšleháme do tuhého sněhu zvlášť)
  • 2 lžíce mléka
  • 1/2 kypřícího prášku

1/3 těsta dáme ztuhnout do lednice (popř. mrazáku) a zbytek vtlačíme na plech vystlaným pečícím papírem. Přidáme nastrouhaných asi 5 jablek, posypeme skořicí, možná cukrem, rozinkami, ořechy a opatrně potřeme tuhým sněhem ze čtyř bílků. Navrch rovnoměrně nastrouháme ztuhlou 1/3 těsta a dáme péct na 180°C asi 30-40 minut.

K

Žádné komentáře:

Používá technologii služby Blogger.