Recenze - Půl krále

Titul: Půl krále

Autor: Joe Abercrombie
Euromedia Group, a. s. - Laser

Vlastní rodina ho zradila a nechala napospas smrti, ale princ Jarvi, nedobrovolný dědic rozděleného království, přísahal, že trůn, o který nikdy nestál, získá zpět. Nejprve však musí přežít kruté zacházení, okovy a hořké vody samotného Roztříštěného moře – to vše jen s jednou zdravou rukou. Do tvrdého, neúprosného světa se narodil jako nedochůdče, neumí držet štít ani se ohánět sekerou – jako smrtící ostří mu tedy slouží vybroušená mysl. Shromáždí zvláštní společenství štvanců a zjistí, že mu mohou pomoci víc, než by dokázal kdokoli z urozených. Přesto může Jarviho cesta skončit stejně, jako začala – ve zvratech, léčkách a neštěstí...

Půl krále slibuje příběh soubojů mečů, dobrodružství a poznání nejedné rozmanité krajiny a jejich obyvatel. Kdo chce podniknout knižní výlet do středověkého světa, kde sousední království udržují křehký mír nebo vstupují do dobyvatelských výprav, bude spokojený. Je třeba mít na paměti, že toto je zatím první u nás vydaná kniha ze série Moře střepů. Čili kdo čeká, že příběh bude zcela ukončen, ten bude nemile překvapen. Půl krále má sice ukončenou svou dějovou linku ve smyslu, že jedno dobrodružství je završeno, nicméně Jarvimu se otevírají další poslání a úkoly, které budou třeba splnit.
Jde o nenáročnou fantasy, ve které se čtenář rychle zorientuje. Nečekejte žádnou složitou ságu plnou komplikovaných spletitých intrik. Krátké kapitoly a v dobrém slova smyslu jednoduchý sloh udává v knížce dobré tempo. Nekonají se zde žádná dlouhá státní vyjednávání a rozpravy, žádná složitá přemítání hlavního hrdiny. Děj sviští a čtenář si tak s Jarvim projde všemi jeho útrapami v příjemném tempu, které pomáhá udržet zvědavost, co se bude v příběhu dít dál. Postavy jsou vykreslené obstojně a ač bych ocenila více rozvinutý popis rozdílů mezi jednotlivými královstvími, jejich politikou a cíli, s knihou jsem byla spokojená. Je to tedy ideální odpočinková fantasy kniha, která není hloupá ani přehnaně hrdinsky naivní. Najdete v ní dobrého společníka na dovolenou, delší cestu vlakem nebo na večery, když si člověk potřebuje oddechnout od reality všedního dne.

Hodnocení: 4 💖 z 5